Tuesday, October 2, 2012

Keputihan oh Keputihan



Keputihan oh Keputihan

Adakah sebelum Ini korang pernah mengalamisituasi macam ni?

Selalu keluar cecair yang berwarna putih dan kekuningan disertai dengan bau?
Kegatalan pada kemaluan?
Ketidakselesaan apabila “bersama” suami?
Terpaksa memakai ‘panty-liner’ tiap-tiap hari?
Anda menjadi kurang keyakinan diri dan hubungan anda dengan suami semakin dingin?

adakalanya keputihan yang terlampau banyak boleh mengeluarkan bau yg amat kuat yg boleh menyebabkan org lain menyedarinya...ohhh tidak....

Apa itu Keputihan???

Keputihan atau lelehan lendir yang keluar dari faraj wanita ada pelbagai sifatnya dan berbeza di antara seorang wanita dengan yang lain.
Keputihan biasanya berwarna jernih atau kelabu keputihan. Lazimnya, jika keputihan tiada berubah warna kekuningan atau kehijauan bermakna tiada jangkitan.
Sama juga jika keputihan bersifat berlendir dan tidak berbeku seperti susu basi atau berubah berbau hanyir, atau terdapat radang dan kegatalan pada faraj menandakan jangkitan.
Keputihan atau lendir faraj berubah akibat perubahan hormon, perubahan mental, jangkitan, ubatan, penyakit dalaman. Wanita mempunyai kitaran haid yang dipengaruhi oleh hormon.


BENAR @ TIDAK?
Kebiasaanya Suami berasa tidak selesa jika faraj Isteri mereka berbau busuk?
Ini secara tidak langsung menganggu hubungan intim mereka dan boleh menjejaskan perkahwinan

statement di atas adalah benar sama skali....
keputihan boleh menyebabkan alat sulit kita mengeluarkan bau yang busuk dan tidak selesa...ini boleh menyebabkan suami berasa kurang selesa dan mereka selalunya mendiamkan diri saja sebab apa tau, kalau diberi tahu takut isteri berkecil hati dan malu, so dengan harapan isteri paham2 sendiri...hmm..kalau isteri yang kureng faham cemana tu ye???

kebanyakan wanita memandang remeh pada masalah keputihan dan tidak mengambil berat tentang kebersihan serta penjagaan bahagian sulit mereka

Faraj merupakan bahagian yang mempunyai kelembapan yang tinggi dan 'port' yang amat sesuai untuk pembiakan bacteria yang boleh menyebebkan keputihan berlaku.
gambar diatas menunjukan contoh faraj yg dijangkiti kulat

Pemakaian seluar dalam yang tidak sesuai juga adakalanya memberikan kesan pada terjadinya masalah keputihan ini.

PRODUK SUSUK DARA BOLEH MERAWAT MASLAH ANDA....JANGAN TUNGGU LAGI YA KAWAN2...SAYANGI DIRI ANDA..SAYANGI MISS V ANDA...DAPATKAN PRODUK2 KAMI DENGAN SEGERA, JIKA ADA SEBARANG PERTANYAAN BOLEH PM SAYA,,,ATAU HUBUNGI PENGEDAR BERHAMPIRAN ANDA....................KAMI SEDIA MEMBANTU ANDA..TQ

No comments:

Post a Comment

Iklan

Popular Posts